بهداشتی

راهنمای خرید کاندوم مناسب برای رابطه جنسی سالم

مای دنیز

اغلب ما کاندوم را میشناسیم. متاسفانه خرید کاندوم در بسیاری از فرهنگ ها مثل فرهنگ ما، کمی تابو به نظر میرسد. اغلب افراد هنگام خرید به دلیل خجالت، بدون مطالعه و بررسی دم دستی ترین کاندوم را انتخاب میکنند. به همین دلیل است که استفاده از کاندوم برای خیلی ها تجربه لذتبخشی نبوده و چندان مایل به خریدن کاندوم نیستند. این در حالی است که اگر بدانید که باید چه کاندومی خریداری کنید و همچنین فواید کاندوم را به خوبی بشناسید، نسبت به خرید ان شک نمیکنید. در ادامه این مقاله به راهنمای خرید کاندوم مناسب برای رابطه جنسی سالم میپردازیم.

چرا باید در رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود؟

ضرورت استفاده از کاندوم

شرورت استفاده از کاندوم در رابطه جنسی، به بحث سلامت و بهداشت جنسی برمیگردد. همچنین یکی از بهترین لوازم جهت پیشگیری از بارداری کاندوم است. کاندوم میتواند لذت رابطه جنسی را دوچندان کند و با ایجاد شرایط ایمن و آسودگی خاطر، یک رابطه جنسی سالم را رقم بزند.

انواع کاندوم

کاندوم ها در دو نوع زنانه و مردانه به فروش میرسند. کاندوم مردانه روی آلت مرد کشیده شده و کاندوم زنانه  نیز داخل وازن قرار میگیرد. استفاده از یکی از این کاندوم ها، برای پیشگیری از بیماری های جنسی و بارداری، تا 95 % موثر است.  رایج ترین نوع کاندوم، کاندوم مردانه است.

انواع کاندوم

انواع کاندوم مردانه

کاندوم های مردانه بر اساس جنس و کاربردشان، انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن میپردازیم:

کاندوم لاتکس

کاندوم تاخیری

کاندوم طعم دار

کاندوم ساده

کاندوم پلی پورتان

کاندوم فضایی یا فانتزی

کاندوم خاردار

در ادامه به بررسی هر یک از این کاندوم ها و کاربردشان در رابطه جنسی میپردازیم.

کاندوم لاتکس

کاندوم های لاتکس یکی از پر فروش ترین کاندم ها در دنیا هستند. این کاندوم ها قیمت پایینی دارند و برای استفاده بسیار راحتند. مهم ترین مشکلی که ممکن است یک کاندوم لاتکس برای فرد ایجاد کند خارش، قرمزی و حساسیت است.

مزایای کاندوم لاتکس

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بیماری های جنسی

قیمت مناسب

استفاده راحت و آسان

انعطاف بالا

مقاومت بالا

در دسترس و رایج

معایب استفاده از کاندوم لاتکس

امکان بروز حساسیت

قابلیت پایین انتقال گرما

امکان پاره شدن با در معرض روان کننده ها قرار گرفتن.

کاندوم تاخیری

کاندوم های تاخیری همانطور که از نامشان پیداست به طولانی شدن مدت زمان رابطه جنسی کمک میکنند. مردانی که دچار انزال زودرس هستند، میتوانند با استفاده از کاندوم تاخیری در زمان انزال تاخیر ایجاد کنند اما این مسئله را هرگز فراموش نکنید که اگر زودانزالی نیاز به پیگیری و درمان داشته و استفاده از کاندوم تاخیری اغلب به تنهایی راه حل نخواهد بود. همچنین افرادی که از انزال طبیعی برخورداند بهتر است از کاندوم تاخیری استفاده نکنند چرا که این کاندوم ها آلت را به طور موقت بی حس میکند و گاها باعث میشود نعوظ کاهش پیدا کند.

مزایای کاندوم تاخیری

تاخیر در انزال

افزایش لذت رابطه جنسی

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بیماری های جنسی

معایب کاندوم تاخیری

ایجاد بی حسی در آلت

کاهش نعوظ به صورت موقت

کاندوم طعم دار

کاندوم صرفا برای استفاده در رابطه جنسی دخولی نیست. بلکه در رابطه جنسی اورال یا دهانی نیز به دلیل ریسک انتقال بیماری، استفاده از کاندوم ایمنی رابطه جنسی را بالا میبرد. به همین دللی برای ایجاد تنوع و جذابیت رابطه جنسی دهانی، کاندوم های طعم دار تولید شده که در طعم و رنگ های متفاوت وجود دارند.

مزایای کاندوم طعم دار

تنوع رابطه جنسی

پیشگیری از بیماری های جنسی در رابطه جنسی دهانی

طعم خوب مختص افرادی که علاقه چندانی به رابطه جنسی دهانی ندارند

بو و رنگ خوب

معایب کاندوم های طعم دار

کاندوم طعم دار معایب خاصی ندارد، صرفا کافی است برای برقراری رابطه جنسی دهانی ایمن و سالم، طعم مورد علاقه شریک جنسی خود را خریداری کنید.

کاندوم ساده

کاندوم  های ساده هیچ عملکرد خاص و پیچیده ای ندارند و صرفا به منظور پیشگیری از بارداری و پیشگیری از بیماری های مقاربتی استفاده میشوند. در ساخت این کاندوم ها هیچگونه تلاشی برای بهبود رابطه جنسی نشده و همین امر آن ها را به یک کاندوم مصرفی معمولی و ارزان قیمت تبدیل کرده.

کاندوم پلی یورتان

یکی از بهترین نوع کاندوم ها، کاندوم پلی پورتان است. در ساخت کاندوم پلی یورتان که به کاندوم صناعی مشهور است، به کیفیت رابطه جنسی توجه بسیار زیادی شده. اغلب افراد به دلیل کاهش حس رابطه جنسی، از استفاده کاندوم امتناع میکنند، این درحالی است که کاندوم صناعی این مشکل را حل کرده و با ضخامت بسیار کم و ناچیز خود، عملا علاوه بر این که از کیفیت رابطه جنسی کم نمیکند، به بالا بردن سلامت و اطمینان رابطه جنسی کمک بسیار زیادی هم میکند.

مزایای کاندوم صناعی

انتقال گرما بالا

قطر کم

انتقال قوی حس در رابطه جنسی

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از انتقال بیماری مقاربتی

معایب

کاندوم صناعی معایبی نداشته و صرفا ممکن است بتوان از قیمت کمی گران ان، بعنوان بزرگترین عیبش نام برد.

کاندوم فضایی یا فانتزی

کاندوم شکل دار

کاندوم های فانتزی یا فضایی شکل دار هستند، اغلب آن ها باعث تنوع رابطه جنسی میشوند اما مورد مصرف همیشگی ندارند. همچنین کاندوم های فضایی با بالا بردن قطر آلت جنسی مردانه به بیشتر شدن لذت رابطه جنسی کمک بسیار زیادی میکند.

مزایای کاندوم فضایی یا فانتزی

تنوع در رابطه

افزایش لذت رابطه جنسی

تحریک نقطه جی در زنان

فانتزی های جنسی

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بیماری مقاربتی

معایب کاندوم فانتزی یا فضایی

قیمت بالا

دسترسی کم

کاندوم خاردار

یکی از پرفروش ترین و رایج ترین نوع کاندوم، کاندوم خاردار است. اغلب این کاندوم ها در دیواره خارجی خود، تعداد بسیار زیادی برجستگی دارند که باعث افزایش تحریک و بهبود لذت جنسی بانوان در رابطه جنسی خواهد شد. همچنین برخی از انواع کاندوم هار خاردار، نه تنها در دیواره خارجی خود خار دارند، بلکه در دیواره داخلی خود نیز خار دارند و همین امر سبب میشود که آلت جنسی مردانه نیز در رابطه جنسی بیشتر تحریک شود و یک لذت دو طرفه بوجود بیاید.

مزایای کاندوم خاردار

کمک ب ارگاسم زن

افزایش لذت رابطه جنسی

پیشگیری از بارداری

پییشگیری از بیماری های مقاربتی

تنوع در رابطه جنسی

معایب کاندوم خاردار

کاندوم خاردار معایب خاصی نداشته و به بهبود رابطه جنسی بالاخص در زوجین با مشکل ارگاسم زنان، کمک بسیار زیادی میکند.

راهنمای خرید کاندوم مناسب

خرید کاندوم مناسب

برای خرید کاندوم مناسب علاوه بر اطلاع از انواع کاندوم که در قسمت پیشین مقاله به شما گفته شد، باید برخی نکات دیگر را نیز در نظر بگیرید.

سایز کاندوم

کاندوم ها free size  نیستند. این یعنی برای خرید کاندوم مناسب باید به سایز کاندوم سایز آلت توجه شود. کاندوم ها در سه سایز کوچک، بزرگ و استاندارد وجود دارند که باید بر اساس طول و قطر آلت مردانه در هنگام نعوظ، سایز کاندوم به درستی انتخاب شود.

انتخاب غلط سایز کاندوم میتواند باعث کاهش تمرکز حین رابطه جنسی، بالا رفتن ریسک بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی شود. پس این مسئله را هرگز شوخی نکیرید.

انتخاب طول کاندوم

طول کاندوم استاندارد: 18.415 الی 19.812  سانتی متر

طول کاندوم بزرگ: 18.415 الی 20.574  سانتی متر

طول کاندوم کوچک:  17.78 الی 19.812 سانتی متر

انتخاب عرض کاندوم یا قطر کاندوم

عرض کاندوم استاندارد: 4.445 الی 5.08 سانتی متر

عرض کاندوم بزرگ: بیش از 5.08  سانتی متر

عرض کاندوم کوچک: کمتر از 4.445  سانتی متر

شکل ظاهری کاندوم

اگر علاقه چندانی به استفاده از کاندوم ندارید، بهتر است کاندوم هار بافت دار یا خاردار را امتحان کنید. توجه به شکل ظاهری کاندوم میتواند تجربه لذتبخشی از استفاده کاندوم به شما بدهد.

ضخامت کاندوم

کاندوم های ساده و کاندوم لاتکس، ضخامت نسبتا بالایی دارند و همین مسئله باعث میشود گرچه ایمن و مطمئن هستند، اما بدلیل ضخامت بالا، حس رابطه جنسی را به خوبی منتقل نمیکنند. اما کاندوم هایی با ضخامت کم، در انتقال حس و گرما عمیق تر و بهتر عمل کرده و استفاده از آن لذت رابطه جنسی را کاهش نمیدهد.

مواد روان کننده کاندوم

برخی کاندوم ها، روی خود مواد روان کننده دارند. این مواد کمک میکند که اگر رابطه جنسی دردناکی دارید، یا اگر بانوان در رابطه جنسی از خشکی واژن رن میبرند، رابطه جنسی تسهیل شود و طرفین لذت بیشتری ببرند.

مواد بی حس کننده کاندوم

همانطور که میدانید کاندوم های تاخیری مواد بی حس کننده دارند که برای افرادی که با اختلال نعوظ میتواند باعث مشکل شود. پس افرادی که زودانزالی ندارند و یا اختلال نعوظ دارند باید از خرید کاندوم های تاخیری اجتناب کنند.

رنگ و اسانس

بسیاری از کاندوم ها رنگ و طعم و اسانس مختلفی دارند. همین مسئله میتواند در رابطه جنسی افرادی که بدن حساسی دارند و یا به اسانس ها حساسیت تنفسی میدهند، مشکلساز شود.

آموزش روش استفاده از کاندوم

روش استفاده از کاندوم

بسته کاندوم را از هر نوعی که هست، از جایی که مشخص شده باز کنید. مراقب باشد برای باز کردن بسته بندی کاندوم از قیچی و چاقو استفاده نکنید چون ممکن است باعث پارگی کاندوم و بارداری ناخواسته شود. برای استفاده از کاندوم باید آلت در حالت نعوظ باشد و سپس پشت و روی کاندوم را تشخیص دهید و ان را کمی باز کنید. بعد از باز کردن دو سه سانتی از کاندوم، آن را روی آلت گذاشته و با یک دست نگهدارید و با دست دیگر به آرامی، روی آلت بکشید تا کاندوم دچار پارگی نشود. پس از رابطه جنسی نیز آلت را از واژن خارج کرده و سپس  سر کاندوم را بگیرید و از بالای آلت آن را به سمت پایین سر دهید تا کامل خارج شود. در نهایت کاندوم استفاده شده را گره بزنید و در سطل زباله بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید