آرایشی

۱۶ روش اساسی برای تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

مای دنیز

در این مقاله می خوانید:

امروزه لوازم آرایشی بسیاری با نام ها و برندهای مختلف تولید شده است که هرکسی می تواند با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود، یکی از آن ها را انتخاب کند. اما در این میان، سودجویان بسیاری وجود دارند که محصولات تقلبی خود را بسیار شبیه به برندهای اصل تولید و روانه بازار می کنند. به طوری که تشخیص آن ها از برند اورجینال بسیار دشوار خواهد بود. اما با کمی دقت و شناخت روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی می توانید انتخاب درست تری داشته باشید.

لوازم آرایش از محصولات مورد علاقه خانم هاست. حتی خانم هایی که خیلی اهل آرایش نیستند، در مواقع خاص مانند مهمانی ها و مراسم مهم از لوازم آرایشی استفاده می کنند. به طور کلی، امروزه محصولات آرایشی بسیار متنوع و گوناگونی در بازار موجود هستند و همین امر انتخاب آن ها را به یک چالش بزرگ تبدیل کرده است. به دلیل استقبال زیاد افراد از محصولات آرایشی، نمونه‌های تقلبی بسیاری وارد بازار شده است که ممکن است هنگام خرید لوازم آرایشی، شما را بامشکل مواجه کند. این امر درمورد ابزارهای آرایشی، مانند براش های آرایشی، نیز صادق است. با این تفاوت که ابزارهای آرایشی بر سلامت شما تاثیری ندارند و فقط کیفیت و کارایی محصول تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی دانید چطور لوازم آرایش فیک و اصل را از هم تشخیص دهید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله به بررسی راه‌های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

راه های تشخیص لوازم آرایش اصل

۱. لیبل محصول

یکی از روش‌های موثر برای تشخیص لوازم آرایش اصل توجه به لیبل محصول است. لیبل های نصب شده در هر محصول آرایشی منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال لیبل به کار رفته در کرم پودرهای استی لادر اصل زرد رنگ است. در صورتی که در نمونه های تقلبی این محصول لیبل نصب شده سفید رنگ می باشد.

۲. کد اصالت کالا

توجه به کد اصالت کالا از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک می باشد. لوازم آرایش اصل که دارای مجوز واردات هستند، دارای برچسب اصالت کالا می باشند. قسمتی روی این برچسب وجود دارد که با خراشیدن آن می توانید یک کد ۱۶ رقمی را مشاهده کنید. این کد را می توانید به شماره ذکر شده در برچسب اصالت کالا ارسال کنید. پس از ارسال کد ۱۶ رقمی اطلاعاتی چون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت مبدا و یا کشور سازنده، نام محصول و … برای شما ارسال می شود. در صورتی که اطلاعات مشاهده شده با اطلاعات محصول هم خوانی نداشته باشد، به اصل بودن آن شک کنید و از خرید آن خودداری کنید.

تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی

۳. بارکد محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن محصولات آرایشی بررسی بارکد محصول است. بارکد متشکل از تعداد زیادی خطوط عمودی باریک و گاهی پهن می باشد. زیر این خطوط اعداد مختلفی قرار گرفته است. ۲ الی ۳ رقم اول موجود در بارکدها نشان دهنده کشور سازنده و یا مبدا محصول می باشد. در صورتی که این سه رقم کشور سازنده محصول را مشحص نکند از خرید آن منصرف شوید. سایر اعداد موجود در این بارکد نیز نشان دهنده کد شرکت، کد محصول و کد کنترل محصول می باشند.

۴. نوع بسته بندی لوازم آرایش

از دیگر روش های موثر در تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی، نوع بسته بندی محصولات و کیفیت آن هاست. لوازم آرایش اصل و با کیفیت عموما بسته بندی های مرغوبی دارند. همچنین، لوازم آرایش اصل  علاوه بر بسته بندی با کیفیت، توسط سلفون و یا پارکت نایلونی آکبند می شوند.

۵. فونت نوشته های روی محصول

توجه به فونت از دیگر راه های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش اصل از فیک می باشد. اصولا فونت های به کار رفته در محصولات و یا لوازم آرایش اصل از ظرافت خاصی برخوردار هستند. ظرافت، نوع فونت به کار رفته و کیفیت فونت ها در تشخیص اصل بودن محصولات به شدت موثر می باشد.

۶. کیفیت چاپ اطلاعات روی محصول

برای تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی و یا محصولات می توانید به کیفیت اطلاعات چاپ شده بر روی بسته بندی محصولات و خود محصول توجه کنید. در حقیقت، اطلاعات چاپ شده روی جعبه و خود محصول مانند مواد تشکیل دهنده، چاپ برند، مدل محصول و … کیفیت بالایی دارند که در محصولات تقلبی دیده نمی شود.

تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک

۷. توجه به بوی لوازم آرایش

بو از دیگر راه های تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی است. لوازم آرایش اصل دارای بو و رایحه ملایم و مطبوع هستند. در صورتی که لوازم آرایشی فیک عموما با بوی تند و زننده ای شبیه به بوی مواد نفتی همراه هستند.

۸. توجه به بافت محصول

بافت لوازم آرایشی عموما بیشتر برای تشخیص کرم پودرهای اصل از فیک کاربرد دارد. بافت کرم پودرهای اصل بسیار سبک است، در صورتی که کرم پودرهای تقلبی عموما بافتی چسبنده دارند. لوازم آرایش اصل و اورجینال بافتی کاملا یک دست و همگن دارند. بنابراین نکته بسیار مهمی که هنگام انتخاب کرم پودر باید به آن توجه کنید، بافت آن است.

۹. کیفیت بسته بندی

نوع متریال به کار رفته در تولید و ساخت مخزن های نگهدارنده لوازم آرایشی از دیگر مواردی است که در شناسایی اصل و یا فیک بودن آن ها به شما کمک می کند. به طور معمول،‌ برای تولید ظرف و بسته بندی های لوازم آرایش اصل از متریال های بسیار با کیفیت و زیبا استفاده می شود. اما از آنجایی که برای تولید محصولات تقلبی هزینه زیادی نمی شود، بنابراین جنس بسته بندی آن ها نیز نامرغوب و بی کیفیت است.

۱۰. آلرژی زا نبودن لوازم آرایش

در تولید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از مواد آلرژی زا و مضر استفاده نمی شود. در نتیجه باعث حساسیت، التهاب پوست و چشم، خارش پوست، سوزش چشم و …. نمی شود. اما اگر محصولی که استفاده کرده اید باعث ایجاد آلرژی در پوست و چشم شما شد، به اصل بودن آن شک کنید.

۱۱. قیمت محصول

قیمت محصولات آرایشی از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک می باشد. در حقیقت لوازم آرایش اصل قیمت بالاتری نسبت به محصولات آرایشی فیک و تقلبی دارند. در نتیجه در صورتی که محصول انتخابی شما از قیمت پایینی داشته باشد،‌ باید در خرید آن دقت بسیار بالایی به خرج دهید.

تشخیص لوازم ارایشی اصل

۱۲. خوانا بودن اطلاعات چاپ شده

خوانا بودن اطلاعات چاپ شده بر روی محصول از دیگر راه های تشخیص اصل بودن محصول می باشد. در حقیقت در نمونه های تقلبی اطلاعات چاپ شده خوانا نیستند و کیفیت چاپ پایینی دارند.

۱۳. کامل بودن اطلاعات چاپ شده

اطلاعات چاپ شده در پشت محصولات و یا لوازم آرایشی اصل کامل و جامع است. در صورتی که در نمونه های تقلبی این اطلاعات بسیار ناقص هستند.

۱۴. توجه به شکل بسته بندی محصول

توجه به نوع و یا شکل ظاهری لوازم آرایش اصل از دیگر راه های تشخیص این محصولات می باشد. توجه به مات یا شفاف بودن مخزن های شیشه ای محصولات، توجه به شکل بسته بندی مانند استوانه، مربع و …، توجه به رنگ بسته بندی محصول و … به تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی کمک می کند.

۱۵. زبان استفاده شده بر روی محصول

برای ثبت اطلاعات بسیاری از محصولات و لوازم آرایشی از زبان انگلیسی استفاده می شود. اما در برخی از محصولات آرایشی علاوه بر زبان انگلیسی از زبان دیگری چون آلمانی، فرانسوی و … نیز استفاده می‌شود. زبان استفاده شده عموما به شرکت سازنده یا مبدا محصول بستگی دارد. به عنوان مثال برند کاپریس یک برند فرانسوی است که علاوه بر زبان انگلیسی از زبان فرانسوی نیز برای درج اطلاعات محصول استفاده می‌کند.

۱۶. توجه به درب محصول

درب محصولات آرایشی به خوبی روی بدنه یا پوکه لوازم آرایشی قرار می گیرد. اما در نمونه های تقلبی این حالت مشاهده نمی‌شود. همچنین، کیفیت و شکل و اندازه درب محصول نیز در شناسایی اصل بودن آن بسیار موثر است.

نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل

نکات مهم در خرید لوازم آرایش

علاوه بر توجه به نکات ذکر شده،‌ برای خرید لوازم آرایش اصل و اورجینال بهتر است از یک مرکز معتبر کمک بگیرید. در حقیقت با خریداری محصولات از یک مرکز معتبر می توان از اصل بودن محصولات اطمینان حاصل کرد. همچنین اگر نمی توانید پول زیادی برای خرید لوازم آرایش اورجینال خارجی و بسیار با کیفیت بپردازید، بهتر است از برندهای ارزان تر داخلی استفاده کنید. شاید کیفیت این برندها مانند برندهای معروف خارجی نباشد، اما می‌توانید مطمئن باشید که در تولید این محصولات،‌ تمام اصول بهداشتی رعایت شده و از مواد مضر و آلرژی زا در تولید آن استفاده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید